Pod numerem telefonu 800-190-590 NFZ uruchomił specjalną Infolinię dla pacjentów.
Połączenie z infolinią Narodowego Funduszu Zdrowia jest bezpłatne. Infolinia działa całodobowo, przez 7 dni w tygodniu, także w dni świąteczne.
Dzięki infolinii pacjenci zyskują szybką, kompleksową i przejrzystą informację dotyczącą zasad funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce, w tym również dla obywateli innych państw.
Infolinia zapewnia obsługę pacjentów w językach polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim.
Informacje można uzyskać także przez pocztę elektroniczną, czat lub wideorozmowę z tłumaczem języka migowego.
Dzwoniąc pod numer 800-190-590 dowiesz się:
- gdzie znajdziesz najbliższą placówkę medyczną: poradnię lekarza rodzinnego (POZ), pomoc medyczną w nocy (między godzinami 18.00 – 8.00 rano następnego dnia) lub szpital,
- gdzie jest najbliższa apteka,
- jak postępować w sytuacji zakażenia koronawirusem, jak otrzymać skierowanie na test pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 oraz gdzie pobrać wymaz do badania,
- jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19.